26 september 2020

Two Can Keep a Secret

 Forfatter: Karen M. McManus - Udgivet: 2019 - Forlag: Penguin 

Sidetal: 327 - ISBN: 9780141375656

Selvom jeg egntlig havde rigeligt med planer den weekend, jeg satte mig for at læse bogen her, kunne jeg nærmest ikke lægge den fra mig.

Plottet er velgennemtænkt og velkonstrueret. Karaktererne er lette at relatere til.

Som så mange andre lignende historier er der undervejs en del små spor og ledetråde, der peger i retning af flere forskellige mulige gerningsmænd, og den snu læser vil muligvis være i stand til at samle trådene, der leder frem til den rigtige gerningsmand.

Til den negative side virker relationen både internt mellem hovedpersonerne, tvillingerne Ellery og Ezra, og relationen mellem tvillingerne og deres bedstemor ubeskrevet og relativt u-udforsket, og det kunne med lethed have fyldt mere. Når Ellery beskriver hendes relation til sin bror, men det ikke vises i beskrivelsen af hans handlinger, virker det kun som tomme ord.

Jeg gav bogen 4 ud af 5 mulige stjerner.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Når vinden hvisker mit navn - Azrone #2

  Forfatter: Simon Zander - Forlag: HiReader - Udgivet: 2024 Når vinden hvisker mit navn er bog 2 i serien Azrone. Min anmeldelse af bog 1, ...