25 september 2020

Københavns skygger

 Forfatter: Aspíciens Haufniensis - Forlag: Ulven & Uglen - Udgivet: 2016

Sidetal: 328 - ISBN: 9788793349094

Essensen bag og den grundlæggende idé er egentlig fin, og det er dét, der er med til at trække min rating for bogen op. Det er en spændende og interessant tanke, at der parallelt med vores verden eksisterer et skjult magisk univers, der har noget mere greb om virkeligheden end magikerne fra Harry Potter-universet, og rent faktisk har føling med, hvordan det ikke-magiske samfund hænger sammen.

Desværre mangler handlingen retning, og det er svært at se, hvor man vil hen med plottet. Man kunne sagtens have dykket mere ned i de forelæsninger, Thor er til, eller hvordan magien faktisk fungerer; hvor finder magikeren sin energi, hvordan træner de den, og hvad er forskellen på de forskellige typer af magi? Og ikke mindst, hvordan får de forskellige universitetsstuderende drejet det hen så det passer med deres andre studier, der kan være nok så krævende på deres niveau?

Derudover følger vi Thor over 300 sider, men kradser kun i overfladen af, hvem han er, og hvad det er der driver ham; jeg sidder efterladt med en følelse af, at jeg stadig ikke kender ham.

Jeg gav bogen 2 ud af 5 mulige stjerner.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Når vinden hvisker mit navn - Azrone #2

  Forfatter: Simon Zander - Forlag: HiReader - Udgivet: 2024 Når vinden hvisker mit navn er bog 2 i serien Azrone. Min anmeldelse af bog 1, ...