26 september 2020

What if it's us?

 Forfattere: Becky Albertalli & Adam Silvera - Udgivet: 2018 - Forlag: HarperTeen

Sidetal: 437 - ISBN: 9780062795250

På mange måder er der her tale om en følsom, rørende og nærmest hjerteskærende historie, og man kan tydeligt mærke begge forfattere i teksten, har man bare læst en smule af det, de ellers har skrevet.

Men jeg holder dog, ærligt talt, ikke helt så meget af denne fortælling som jeg havde håbet jeg ville.

Bogen virker forceret og tvunget, og selvom konceptet er fint, er det desværre bare ikke ført helt til dørs. Becky Albertalli og Adam Silvera har begge flere succesfulde bøger bag sig, hvilket måske er årsagen til, at de nu kan læne sig lidt tilbage og gøre knapt så meget ud af efterbearbejdningen af et ellers fint koncept.

Man må formode at makkerparret har skaffet sig en fanskare, der automatisk køber alt, der har forfatternes navn trykt, uden at tænke over, hvad de køber. Og det kan måske også få det til at køre rundt i en periode, men man skal da være varsom med at blive for overmodig og uforsigtig, men måske huske at gennemredigere den ekstra gang eller to for at få kvaliteten af bogen helt i top næste gang.

Jeg gav bogen 3 ud af 5 mulige stjerner.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Når vinden hvisker mit navn - Azrone #2

  Forfatter: Simon Zander - Forlag: HiReader - Udgivet: 2024 Når vinden hvisker mit navn er bog 2 i serien Azrone. Min anmeldelse af bog 1, ...