25 september 2020

Leah on the Off Beat

 Forfatter: Becky Albertalli - Udgivet: 2018 - Forlag: HarperCollins/Balzer + Bray

Sidetal: 352 - ISBN: 9780062643803

Jeg er helt vild med Leah på nuværende tidspunkt. Hun er sjov, ærlig, hun er ikke bange for at vise, hvad hun tror på, og hun vil ikke ændre på sig selv for nogen, - og det kan jeg kun respektere.

Fortællingen har den rigtige mængde vittige, sarkastiske kommentarer og intertekstuelle referencer, og Leahs tanker og tvivl virker ægte og realistiske; selvom jeg måske er blevet ældre og en smule sentimental minder det mig om mig selv, da jeg var på Leahs alder.

En stor tak til Becky Albertalli for at skrive hendes bøger, hvor hun skriver om virkelige, ægte emner, der er relevante for mange unge mennesker. At de kan se sig selv repræsenteret er supervigtigt, og det er kun godt, at nogen tager kampen op med tabuer og får folk til at se, at minoriteter også er mennesker, samt at de er lige så valide som alle mulige andre, - at der skal være plads til os alle sammen.

Jeg gav bogen 5 ud af 5 mulige stjerner.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

For i dag er jeg uden dig

  Forfatter:  Josephine N. B. Valentin - Forlag: HiReader - Udgivet 2024 For i dag er jeg uden dig  er Josephine Valentins debutroman, - og ...