26 september 2020

The Trials of Apollo

Forfatter: Rick Riordan 

Rækkefølge:

  1. The Hidden Oracle
  2. The Dark Prophecy
  3. The Burning Maze
  4. The Tyrant's Tomb
  5. The Tower of Nero - Forventes udgivet efteråret 2020

Apollo hører til bland de karakterer, man elsker at hade. Han er GODT NOK irriterende, egoistisk, selvfed og selvoptaget, og derudover super-arrogant. Han bliver, takket være hans handlinger sidst i serien om The Heroes of Olympus, sendt på jorden i menneskeform, hvor han skal gøre sine handlinger gode igen. Undervejs møder han mange af de karakterer, vi har mødt i både Percy Jackson and the Olympians og The Heroes of Olympus, og jeg siger dig, at det er nogle glædelige gensyn (bortset fra den der ene katastrofale svipser i bog 3, som jeg stadig ikke helt har tilgivet Rick! - Skjult her for at undgå spoilere, for de af jer, der endnu har serien til gode).

På sin rejse gennemgår Apollo mange prøvelser. Jeg har været igennem de første fire bøger i serien, og venter i spænding på bog fem, men kan allerede nu sige, at Apollo er vokset med opgaven, og har lært en smule om det at være ydmyg, og at tænke på andre end sig selv. Man kan stadig mærke den arrogante, egoistiske Apollo, men han er alligevel i det store perspektiv en ændret ung mand / guddom / hvad end han nu er.

Er du til dannelsesrejser, hvor man ser en markat ændring til det bedre hos hovedpersonen, kan denne serie varmt anbefales - men det kan være begrænset, hvor meget man forstår, hvis ikke man har læst de to foregående serier, Percy Jackson and the Olympians og The Heroes of Olympus.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Når vinden hvisker mit navn - Azrone #2

  Forfatter: Simon Zander - Forlag: HiReader - Udgivet: 2024 Når vinden hvisker mit navn er bog 2 i serien Azrone. Min anmeldelse af bog 1, ...