25 september 2020

Knust

 Forfatter: Anne Mette Kirk - Udgivet: 2019 - Forlag: People's Press

Sidetal: 320 - ISBN: 9788772004006

En regnfuld nat efter en gymnasiefest brager en stjålet bil ind i et træ. Bag rattet sidder 19-årige Jonathan, der brutalt mister livet i ulykken. De tre andre passagerer Tanja, Phillip og Nikoline overlever. Tilbage på gymnasiet begynder Jonathans lillesøster, Mathilde, at kigge nærmere på ulykken og de fire unge, som var med. For hvad skete der egentlig den aften til gymnasiefesten? Hvorfor havnede netop de fire elever i en stjålet bil? Og hvorfor taler ingen af de overlevende længere sammen? På sidelinjen begynder også den unge nyuddannede politimand Marc, der var den første på ulykkesstedet at dykke ned i sagen.

Wauw. Da jeg først kom ordentligt i gang, var bogen ikke til at slippe igen, og dermed slugt i løbet af en enkelt aften. Spændende til det sidste, og sjovt at gætte med på, hvad der faktisk skete den aften, ulykken skete.

En imponerende debutroman, som let kan sidestilles med thrillere og spændingsromaner til voksne. Er man til One of us is lying og Two can keep a secret (på dansk - En af os lyver og Echo Ridge) af Karen M McManus, kan den her klart anbefales!

Jeg gav bogen 4 ud af 5 mulige stjerner. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Når vinden hvisker mit navn - Azrone #2

  Forfatter: Simon Zander - Forlag: HiReader - Udgivet: 2024 Når vinden hvisker mit navn er bog 2 i serien Azrone. Min anmeldelse af bog 1, ...