25 september 2020

The Love & Lies of Rukhsana Ali

 Forfatter: Sabina Khan - Udgivet: 2019 - Forlag: Scholastic Press 

Sidetal: 336 - ISBN: 9781338227017

En vigtig historie at få fortalt, i dét den kan give indsigt i nogle af vanskeligheder så mange mennesker gennemgår. Det kan, som bogen også selv kommer ind på, være svært at forestille sig hvad det i virkeligheden vil sige at gennemgå de her ting, hvis man ikke har været der selv, men er det ikke netop derfor, det er så vigtigt med denne type litteratur? Det er bestemt en lærerig fortælling, ligesom den er meget følelsesladet, og absolut værd at læse.

Et lille minus er dog, at sproget kunne trænge til en ekstra runde redigering eller to. Det hører ikke til ét af de værste eksempler jeg har set, men kunne stadig forbedres en del, og det var netop dét, der forhindrede mig i at læse bogen i ét stræk, da jeg følte, det blev for anstrengende at arbejde med sproget i lang tid ad gangen.

Jeg gav bogen 4 ud af 5 mulige stjerner.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

For i dag er jeg uden dig

  Forfatter:  Josephine N. B. Valentin - Forlag: HiReader - Udgivet 2024 For i dag er jeg uden dig  er Josephine Valentins debutroman, - og ...