26 september 2020

Percy Jackson and the Olympians

Forfatter: Rick Riordan

Rækkefølge:

  1. The Lightning Thief
  2. The Sea of Monsters
  3. The Titan's Curse
  4. The Battle of the Labyrinth
  5. The Last Olympian

Hold på hat og briller og tag med på et eventyr uden lige; her er der fart over feltet, masser af referencer til både populær-kultur og finkultur (hvis ellers man har øjnene med sig og opdager dem undervejs), jokes, dybe karakterer, og en handling, der om noget må give anledning til humørsvingninger hos læseren; der er vitterligt tale om en rutsjebanetur af følelser, hvor man på én gang håber på det bedste for vores hovedpersoner, og samtidigt frygter det værste for dem.

Jeg ville sådan ønske, at denne serie var kommet, da jeg selv gik på mellemtrinnet. Det ville jeg have elsket!


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Når vinden hvisker mit navn - Azrone #2

  Forfatter: Simon Zander - Forlag: HiReader - Udgivet: 2024 Når vinden hvisker mit navn er bog 2 i serien Azrone. Min anmeldelse af bog 1, ...