26 september 2020

Meter i sekundet

 Forfatter: Stine Pilgaard - Forlag: Gutkind - Sidetal: 268 - ISBN: 9788743400035

Om Meter i sekundet skrev jeg:

Meter i sekundet har været, og er stadig, uhyre populær, og jeg står selv med en oplevelse af, at mange har rost den til skyerne og været ellevilde med den. Så barren var sat højt.

Den er da også noget helt særligt, og der er langt i mellem, at jeg læser noget, der kommer i nærheden af den.

Jeg kan sagtens identificere mig med hovedpersonen i bogen, som må færdes på ukendt terræn langt fra det, hun er vant til, og nærmest kosntant ude af sin comfort-zone, - der har de fleste af os vel været en gang i mellem, men her er der virkelig skruet op for det, og det bliver nærmest surrealistisk hvordan den unavngivne hovedperson aldrig sådan for alvor falder til.

Naturligvis kan det have sine vanskeligheder at bo i en tjenestebolig på kærestens arbejdsplads, hvor det hele kommer utroligt tæt på, og hvor man kun halvt er en del af det fællesskab, der kan være på højskolen.

Men der bliver også taget utroligt mange hensyn til vores hovedperson, som de andre på bedste vis forsøger at tage godt i mod på deres egen måde, - men helt inkluderet er det svært at blive, når man ikke selv lægger den samme indsats i det.

Derfor blvier bogen for mit vedkommende også lige særlig nok, fordi jeg konstant sidder med en følelse af irritation over hovedpersonen, - Kom nu, gør en indsats! Gør nu noget selv! - Hvilket bliver anstrengende i længden.

Jeg gav bogen 3 ud af 5 mulige stjerner.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dracula genfortalt

  Forfatter: Kenneth Bøgh Andersen - Forlag: Politikens Forlag - Udgivet: 2023 Dracula genfortalt  er nu den tredje klassiker i serien af ge...