26 september 2020

The Last Hours

Forfatter: Cassandra Clare 

Rækkefølge:

  1. Chain of Gold

  2. Chain of Iron (endnu ikke udkommet)

  3. Chain of Thorns (endnu ikke udkommet)


Om The Last Hours skrev jeg:

Som jeg har nævnt det før ved enkelte Shadowhunters-bøger er jeg egentlig vil med det grundlæggende koncept for universet her, og der ER potentiale for rigtig mange forskellige historier heri.

Desværre er det stadig primært den samme kerne af familier vi møder, og i store træk mange af de samme udfordringer, karaktererne står over for, som det vi har læst om i de andre serier i universet.

Det bliver meget trivielt og ensformigt kun at høre om Herondales - Carstairs - Lightwoods - Blackthorns - Fairchilds - og så ikke ret mange af de andre familienavne, der må findes i universet.

Hvad laver alle de andre, når det er de samme familier, der hver eneste generation redder verden (eller for den sags skyld først f*cker op og redder dagen?

Hvad laver de forskellige downworldere (bortset fra Magnus Chase, der på magisk vis altid dukker op, der hvor der sker noget)?

Jeg savner virkelig at kunne høre noget om ANDRE end lige præcis dét vi plejer, - for det lader ofte til, at bøgerne bliver udgivet bare for at blive udgivet, uden nødvendigvis at tilføje en hel masse ekstra til universet.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

For i dag er jeg uden dig

  Forfatter:  Josephine N. B. Valentin - Forlag: HiReader - Udgivet 2024 For i dag er jeg uden dig  er Josephine Valentins debutroman, - og ...