25 september 2020

*Anmeldereksemplar* Gudrun - begyndelsen

 Forfatter: Anne Provst - Forlag: Pentagram - Sidetal: 233 - ISBN: 9788797226605

Bogen er modtaget som anmeldereksemplar fra forlaget.

Åh, hvor kunne jeg ønske mig, at der havde været noget mere redigering inde over den her, - og måske et par betalæsere til hjælp til de ting, der altså bare ikke sidder lige i skabet.

For konceptet ER godt, stærkt og super-interessant, og det har så meget at byde på.

Det bliver bare vanskeligt at få øje på bag de ting, der ikke virker så godt.

Der er rigtig mange navne og væsner at holde styr på, og der sker rigtig mange ting, som lader til at være en engangs-forestilling, vi ikke rigtigt ved, hvad hovedpersonen Gudrun skal bruge til fremover.

HVORFOR møder hun de her væsner, og HVORFOR skal hun de her ting igennem?

Jeg vil give bogen, at der er lagt op til at der skal komme en 2'er på et tidspunkt, der forhåbentlig kan samle nogle af de her tråde op, - men ind til da kan jeg ærge mig over, at der er mange karakterer og settings der kun er ultrakort beskrevet, og som sagtens kunne være udfoldet mere, så man fik en bedre fornemmelse af, hvad der foregik, - eller de kunne udelades helt, hvis ikke de skal bruges videre i historien.

Ved første øjekast virker omslaget tilforladeligt nok, men det rummer desværre ikke helt, hvad bogen fortæller, og virker som en tam billedliggørelse af universets skel mellem verdener. Her kunne der også med fordel være brugt lidt mere energi på en forsideillustration, der rummede mere af bogens essens og det eventyr, Gudrun begiver sig ud på.

Overordnet set synes jeg som nævnt at konceptet er rigtig godt, og der er mange gode elementer med i bogen, men den mangler noget på gennemførelsen, hvor den ikke kommer helt i mål, desværre.

Jeg gav bogen 3 ud af 5 mulige stjerner.

 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sanjategnet

  Forfatter: Majbrit Ravnholt Cramer - Forlag: Facet - Udgivet: 2024 Sanjategnet  er en standalone bog, der blander fantasy med krimi. I en ...