26 september 2020

Not if I see you first

 Forfatter: Eric Lindstrom - Udgivet: 2015 - Sidetal: 310 - ISBN: 9780316259859 

Jeg fik bogen her anbefalet for nogle måneder siden til en Patreon-livestream med Nanna Foss (forfatter til Spektrum-serien), hvor den kort blev beskrevet, - mange bøger blev anbefalet til dén livestream, så det var kun sparsomt, hvad jeg vidste, før jeg (endelig) kom i gang med bogen.

Alligevel tænker jeg, at jeg ville være blevet positivt overrasket, uanset hvad.

I langt de fleste fortællinger har hovedpersonen synssansen til rådighed, og det er derfor meget anderledes at sidde med en bog, hvor det ikke er tilfældet. Bogen er ryddet for de sædvanlige beskrivelser af, hvordan personer, miljøer og ting ser ud, og vi er overladt til de andre sanser.

Det gør læseoplevelsen intens på en helt særlig måde, og giver en oplevelse, som ellers kan være vanskelig at få indblik i. Især i forhold til nogle af de hverdagsproblematikker man kan komme ud for som blind, og som mange seende tager for givet at de kan klare selv, - og i forhold til hvordan man som blind kan blive mødt af andre.

Derudover er plottet stærkt skruet sammen. Karaktererne har hver deres quirks der gør dem til noget helt særligt og viser os, hvordan vi alle sammen kan have noget at slås med og at ingen af os er helt perfekte.

Derfor er fortælingen også klart én, jeg selv vil anbefale videre til andre.

Jeg gav bogen 5 ud af 5 mulige stjerner.

Fun fact: Jeg fik den anbefalet under en Patreon-livestream med Nanna Foss i foråret 2020.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bride

  Forfatter: Ali Hazelwood - Udgivet: 2024 Ali Hazelwood er primært kendt for at skrive romancer, hvor den kvindelige hovedperson har sit da...