26 september 2020

The Heroes of Olympus

 Forfatter: Rick Riordan

Rækkefølge:

  1. The Last Hero
  2. The Son of Neptune
  3. The Mark of Athena
  4. The House of Hades
  5. The Blood of Olympus

Man skulle tro, det ikke kunne blive mere intenst efter de første fem bøger om Percy Jackson og hans venner - men man bliver overrasket!

Jeg indrømmer, at jeg var helt lost over starten på den første bog; hvem er de her unge mennesker? Hvorfor skal jeg læse om dem? Hvor er Percy, Annabeth og Grover? Meningen med det klarer dog op, når blot man er en smule tålmodig.

Rick Riordan skuffer ikke. At han overhovedet overvejer at skrive serien ud fra hver af de syv heltes synspunkter, så de på skift får et kaptel hver, og at han så derudover slipper så godt fra det, som han gør - det er altså imponerende, og vidner om hans kvaliteter som forfatter. Ikke at jeg forstår, hvordan han kan holde styr på det hele!

Et must-read for fans af Percy Jackson and the Olympians-serien.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Når vinden hvisker mit navn - Azrone #2

  Forfatter: Simon Zander - Forlag: HiReader - Udgivet: 2024 Når vinden hvisker mit navn er bog 2 i serien Azrone. Min anmeldelse af bog 1, ...