19 april 2024

Når vinden hvisker mit navn - Azrone #2

 Forfatter: Simon Zander - Forlag: HiReader - Udgivet: 2024

Når vinden hvisker mit navn er bog 2 i serien Azrone. Min anmeldelse af bog 1, Inden det blå ly falmer, kan læses her.

I første omgang var jeg egentlig helt afslappet om at slippe Azrone efter Inden det blå lys falmer sluttede. Den er afrundet på en virkelig fin og elegant måde, og selvom man sagtens kunne drømme videre i universet, var der egentlig også bundet en fin sløjfe på dén del af handlingen. Troede jeg.

Så udkom Når vinden hvisker mit navn, hvor fokus er rykket videre til London, som vi allerede kender lidt til fra Inden det blå lys falmer, og Ames, der er ny i blåkraften. Både de og læserne har egentlig indtryk af at truslerne er væk og der ikke er så meget mere at lave for blåkræfterne og organisationen, der er bygget op om dem, - men det er selvfølgelig ikke sandt.

Der er flere trusler på vej, og det store spørgsmål er så hvor truslen kommer fra. Hvem står bag, og hvorfor gør de det? Hvad er det, der bliver dækket over, og som befolkningen ikke kender til Spørgsmål er der nok af, og mange bliver besvaret, - og ender selvfølgelig alligevel med en håndfuld nye, ubesvarede spørgsmål når sidste side er vendt. For hvad handlede dén slutning lige om?

Der er fart over feltet, og det er super intenst. Det gør en masse, også for forståelsen af den første bog, at vi denne gang får fortællingen fortalt fra mere end én synsvinkel. Tildels har London og Ames hver meget forskellige roller at spille efterhånden som deres udfordringer udspilles, men deres måde at tænke dem på er også unikke for hver af dem, i kraft af hvad de hver har stået over for før vi møder dem.

Simon Zander har leveret endnu end pageturner, - og denne gang er det uhyre vanskeligt bare at lade universet ligge. Jeg vil have mer', og med den cliffhanger bogen her ender på, kan det næsten ikke gå hurtigt nok!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sanjategnet

  Forfatter: Majbrit Ravnholt Cramer - Forlag: Facet - Udgivet: 2024 Sanjategnet  er en standalone bog, der blander fantasy med krimi. I en ...