15 januar 2021

The Illuminae Files

 Forfattere: Amie Kaufman & Jay Kristoff

Serien indeholder følgende bøger:

  1. Illuminae (Udgivet i 2015, 599 sider, ISBN 9780553499124)
  2. Gemina (Udgivet i 2016, 659 sider, ISBN 9781780749815)
  3. Obsidio (Udgivet i 2018, 615 sider, ISBN 9781780749839)

Jeg må indrømme, at den her serie aldrig rigtigt rørte mig, - trods det, at jeg ved, mange andre er helt vilde med den, og har givet alle tre bøger 5 ud af 5 mulige stjerner på Goodreads. 

Jeg følte aldrig, jeg kom ind under huden på karaktererne, og det, vi vidste om dem, blev for mig meget overfladisk, fordi der var så meget udenoms-snak.

Derudover gik det mig konstant på nerverne, at der hele tiden blev skiftet sådan mellem teksttyper, så jeg hele tiden måtte omstille min læsning og ændre den måde, jeg gik til teksterne på, - det tog meget energi for mig, og fjernede fokus fra det reelle indhold, som så også hurtigt blev glemt igen.

Det er ikke en serie, som står mig nært, og jeg skal være ærlig og sige, at jeg er glad for jeg lånte den på biblioteket i stedet for at købe den, for så kan jeg aflevere den tilbage, uden at have dårlig samvittighed hver gang jeg ser den i bogreolen. 

Skal serien have roser, skulle det være, at den sikkert havde fungeret rigtig godt som film eller tv-serie, hvor mulighederne for at fremstille handlingen ordentligt er en helt anden, - og det tænker jeg, ville have klædt denne serie rigtig godt.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

For i dag er jeg uden dig

  Forfatter:  Josephine N. B. Valentin - Forlag: HiReader - Udgivet 2024 For i dag er jeg uden dig  er Josephine Valentins debutroman, - og ...